piet-marijke.reismee.nl

We zijn in Koper

Vreeswijk- Koper

En daar liggen we dan met ons bootje in Koper. Het begin van een reis waar we lang naar uitgekeken hebben. Om 16.00 uur zijn we in Koper en rond 16.30 uur spoelen we de vermoeienissen van de reis van ons af op het terras. Het onthaasten is begonnen.

Woensdagochtend erg vroeg wakker, maar daardoor alle tijd om de laatste dingen voor vertrek te doen. Om half acht was Jon ( Marijke's broer) er en kwamen Karla en Ineke ( Marijke's zussen) om ons weg te brengen naar Brussel. De reis verliep prima en was gezellig. Toen zij terug gingen naar Nederland wachtten wij op vertrek naar Triest. Van het transport bedrijf kregen we al een sms dat de boot in Koper gelost was, nu wij nog. Het vliegtuig was nog niet opgestegen of we sliepen al en toen we wakker werden waren we er bijna. Op de luchthaven de bus naar Triest genomen en vandaar hadden we gelijk aansluiting op de bus naar Koper. Toch zo'n 80 kilometer totaal. De buschauffeur bracht ons met een lege bus naar de haven in Koper. Spullen aan boord en ... ...naar het terras aan de haven met zeezicht en uitzicht op de boot, de Aquarius. Even genieten en ons realiseren dat we er zijn en ..... . Slaapplek en zonnepaneel in orde gemaakt, wat spullen opgeruimd en heerlijk buiten gegeten. Een wandeling door Koper gemaakt voor we vroeg ons bed in duiken.

Donderdagochtend vroeg wakker, Piet naar de bakker, mast uitgepakt en alle verstaging bevestigd. In de haven is het een en al bedrijvigheid,veel motorboten die in en uit het water gaan. Ondertussen verandert de boot van binnen ook meer in een boot in plaats van een schuur. Sokken en lange broek uit en hemd en korte broek aan en smeren.

Vrijdagochtend (vandaag) is de mast er op gezet en gaat het zowaar weer op een zeilboot lijken. De zeilen en weer aan en de zonnetent omhoog. Tussendoor komen Menno en Richard (die we kennen uit Griekenland) even koffie/ thee drinken. Even bijpraten en verder met de klussen.

Het weer is nog steeds prima en zoals het er nu uitziet kunnen we morgen echt gaan zeilen. We kijken er naar uit.

nel hendriks

Lieve Piet en Marijke,
Veel plezier morgen en leuk dat wij op deze manier een beetje mee kunnen genieten.
Veel groetjes.
Nel

maro1@online.nl

Hallo Marijke en Piet,
Geniet ervan en we zullen jullie met plezier volgen....
Goede vaart, Phoenix gaat maandag weer te water.
liefs Martin en Rowena

Betty

Hé Marijke en Piet,
Ik dacht dat jullie de 10e vertrokken, dus wilde gisteren nog even afscheid nemen, telefonisch, maar dat lukte al niet meer.
Dus heb ik deze site maar opgezocht, om te zien dat jullie nu al zeilen!! Heerlijk.
Wat een mooie site en wat leuk dat we op deze manier een beetje mee kunnen genieten.
Heel veel plezier en een behouden vaart.

Wij volgen jullie op afstand.

lieve groet,
Betty

hennie monrooij

Ha Piet en Marijke,

Via Cora kreeg ik deze link om jullie te volgen.
We wensen jullie een goede trip.
Erg leuk om de foto's te zien.
Ik wist trouwens niet dat hetde aquarius is, hebben we er zo lang tegen aan gekeken ;-)

groet Martin, Hennie, Christel, Eveline

Robert Tiggelman

Hallo Marijke en Piet, dank nog voor je felicitatie! Foto's zien er mooi uit, de eerste slag is geslagen dus. Leuk om jullie zo te kunnen volgen! Veel reisplezier en tot eeen volgende keer weer, groet, Robert.