piet-marijke.reismee.nl

Lente kriebels of vertrekkers koorts?

De allerlaatste loodjes voor vertrek richting Slovenië.

Twee weken geleden liet Piet de motor lopen en tot zijn grote schrik spoot het water eruit. Iets kapotgevroren in de winter? Gelukkig moest de monteur uit Hoorntoch 's middags in Utrecht zijn en kwam gelijk even langs.' Ik zien het al' zei hij op z'n plat Amsterdams en gelukkig was het iets wat Piet snel met het juiste gereedschap en hulp van Gert (zijn broer)kon verhelpen. Waarna de motor weer prima liep.

Daarna de boot op de kant bij de watersportvereniging om het onderwaterschip in de anti-fouling te zetten.

Donderdag 31 maart was de laatste werkdag voor ons allebei, vreemd en onwerkelijk om te weten dat we voorlopig niet gaan werken.

De lijstjes die eerst in ons hoofd zaten en later op papier werden steeds langer in plaats van korter, maar nu kunnen we eindelijk echt schrappen.

Zaterdagmiddag nog een afscheidsborrel, lekker buiten in de zon en erg gezellig.

Vrijwel alle spullen zijn al in de boot gestopt, vooral goed vast gestopt tegen verschuiven tijdens het vervoer.

Vanochtend om10 uur kwamde chauffeur van Van de Wetering en is de boot op de trailer geladen en is nu onderweg naarKoper, in Slovenië. Spannend, maar met het volste vertrouwen in het bedrijf. Het vervoeren van boten is dagelijks werk voor hen, en onze boot is waarschijnlijk een van de kleinere boten die ze vervoeren.

We volgen het weer daar al een beetje, weinig wind wordt er voorspeld , maar om te wennen is dat prima.

Woensdag vliegen we naar Triëst en zien de boot dan snel weer terug.

Richard

Nogmaals heel veel plezier en geluk.
Wees voorzichtig.

w.v.kruijsbergen@vianen.nl

Het weer is in elk geval goed! Een prima start. Ik blijf jullie volgen.
Hartelijke groet vanuit het Viaanse.
Willem.

Femke & Peter

Hallo Piet en Marijke,

Spannend hoor nu het zover is! Morgenavond zitten jullie al in Koper en kunnen jullie pizza eten in het tentje bovenaan de werf! En donderdagochtend halen jullie vers brood bij het bakkertje op de hoek bovenaan de steile weg en zoeken jullie naar de supermarkt op de hoek van het plein! Wij wensen jullie een goede reis en een hele fijne tijd! Jullie verhalen zullen wij volgen met een meer dan gemiddelde interesse! Wie weet komen we elkaar ergens in Kroatie nog tegen! Schrijven jullie nog een keer wat de naam van jullie boot is? Hartelijke groet van Peter & Femke van de Auriga

Sonja

Ha Marijke & Piet,

Een hele goede reis gewenst, vergeet werk en geef je over aan het avontuur!

Leuk jullie te volgen.

Groetjes Sonja

Erwin

Hallo Marijke en Piet,

Een hele goede reis geniet ervan en ik hoop
snel weer een reisverhaal van jullie te lezen.

Groetjes

Erwin

Ron K

Heej het eerste verhaal binnen.
Ooo mannen altijd alles op het laatste moment controleren. hahah. Maar het gaat goed komen.
Wie weet komt er meer wind in de zeilen.
Kijk uit voor de Black Pearle ( van de Pirates of the Caribian ).

Lees snel als er weer wat te melden is.

Robert T.

Hoi Marijke en Piet, ik hoop dat als jullie dit lezen je goed bent aangekomen! Ga er heerlijk van genieten, goede reis en de groeten alvast aan mijn geliefde Griekenland!

Niels

Beste Marijke en Piet,

Een zeer behoude vaart en doe voorzichtig! Ik kijk uit naar alle verhalen (net zoals altijd tijdens de lunch....die zal ik wel gaan missen).

Groet,

Niels.

René, Sandra, Korey en Bryan

Veel vaarplezier!

Veel liefs van ons allemaal

Sylvia en Leo

Hoi Piet en Marijke,

Voelde wel leeg aan in Nieuwegein nu jullie echt vertrokken zijn naar het zonnige zuiden.
(eindelijk rust in de weekenden....tijd over nu we geen Katan meer hoeven te spelen..)

We hebben één (twee) wijntjes op jullie gedronken!

geniet ze.

Groet Syl en Leo

marjan

Ha Marijke & Piet,
dat was vast een aparte ervaring na zo'n urenlange vlieg- en busreis je schip in een vreemde haven zien liggen! Nu maar genieten van de zee (van tijd ;-).
groeten van ons,
Marjan

teunterlingen@hotmail.com

Geweldig wat jullie allemaal doen.
Het is heel erg leuk dit allemaal uit de eerste hand te horen .
Ga zo door en blijf maar nieuwe dingen doen.

Teun en Loes