piet-marijke.reismee.nl

Voorbereidingen

Na een eerdere reis in 1995 en 1996 gaat het toch weer kriebelen. Toen gingen we met onze boot (een Scheldeschouw) binnendoor België en Frankrijk naar de Middellandse Zee. We hebben destijds genoten van 16 maanden onbetaald verlof.

In 2001 en 2002 hebben we twee seizoenen gewerkt in Griekenland, vanaf Corfu. Een baan voor twee als flottieljeleiding van april tot november. Ontzettend veel ervaring opgedaan met zeilen, onderhoud en mensen.

En nu voor de derde keer op reis. Opnieuw onbetaald verlof - 7,5 maand -voor ons beiden en opnieuw richting Griekenland . En waar we verder mogelijk nog terecht komen.

Terwijl de Sint net vertrokken is, en de kerstbomen weer veel kamers vullen, zijn wij al een tijdje bezig met de voorbereidingen van de reis naar Griekenland. We dachten met een paar kleine klusjes wel voorbereid te zijn. Maar als je dan eenmaal aan de slag gaat, bedenk je meer en meer dingenwaarvan het handig is om dat toch ook nog maar even te doen.

Een zonnetent spreekt voor zichzelf; we rekenen tenslotte op veel mooi weer. Maar met de Middellandse Zee manier vanafmeren, is het ook wel handig om de preekstoel (hekwerk voorop de boot) aan te passen. En als we dan toch bezig zijn, is een andere manier om het anker te bergen en te gebruiken ook wel handig. Kortom: met elkaar een leuke bestelling bij het RVS-bedrijf. De bestelling loopt, we zijn in afwachting.

De inventaris is grotendeels uit de boot (aloa 29). De apparatuur is er uit, alle doorvoeren beveiligd tegen de vorst. De motor afgetapt en ondertussen doen we wat kleine klussen thuis en lekker binnen. Helmstok en tafelblad worden nog een keer gelakt. Ondertussen maaktMarijke nieuwe buitenkussens.

Nog even geduld: 3,5 maand voor vertrek.